Oxford, Engleska (ChurchMilitant.com) – Testiranja cjepiva protiv COVID-a-19 napravljenog od stanične linije pobačene djevojčice obustavljena su u Oxfordu nakon što se kod jedne dobrovoljke pojavila ozbiljna reakcija, objavio je u utorak navečer farmaceutski div AstraZeneca.
Britanska pacijentica hitno je odvezena u bolnicu nakon što je počela pokazivati simptome transverzalnog mijelitisa (TM), rijetke bolesti koja pogađa leđnu moždinu.
Iz AstraZenece su izjavili da će doći do „dobrovoljne stanke u cijepljenjima u svim testiranjima” kao dio „standardnog procesa revizije” u testiranjima oksfordskog cjepiva protiv koronavirusa, AZD1222.
Papino žaljenje
U srijedu je papa Franjo upozorio na „podijeljene interese” što se pojavljuju u distribuciji cjepiva, ali se suzdržao od komentiranja korištenja fetalnih stanica iz dobrovoljno pobačene djece.
Neki ljudi „iskorištavaju situaciju kako bi unosili podjele: tražeći ekonomske ili političke prednosti, stvarajući ili pojačavajući sukobe”, izjavio je Papa tijekom svoje generalne audijencije. Osudio je one koje ne zanima patnja drugih kao „pristaše Poncija Pilata, koji peru ruke”.
Poveznica s pobačenim djetetom
Đakon Nick Donnelly izjavio je za Church Militant da je „testiranje AstraZenecinog cjepiva s pravom zaustavljeno zbog brige za sigurnost, a razlog je neobjašnjiva ozbiljna bolest jedne od sudionica testiranja.”
„Jedna od staničnih linija koje se iskorištavaju u proizvodnji cjepiva protiv COVID-a-19 na Sveučilištu Oxford dolazi od zdrave novorođene djevojčice ubijene pobačajem 1972. u Nizozemskoj”, objasnio je.
Papa Franjo dosad se nije pokazao vođom u ovoj situaciji, i inzistira samo na univerzalnom pristupu cjepivu. Tweet
„Stanice njezinih bubrega su upotrijebljene za medicinsko istraživanje pod dehumanizirajućom oznakom HEK-293. Ona bi sad vjerojatno bila četrdesetogodišnja majka s vlastitom obitelji”, rekao je.
Donnelly je također rekao da se papa Franjo „dosad se nije pokazao vođom u ovoj situaciji, i inzistira samo na univerzalnom pristupu cjepivu, ne spominjući nemoralnost svake koristi od dijelova tijela pobačene djevojčice.”
Popularni engleski publicist je izjavio: „Selektivni moral o svetosti života nije nikakav moral, nego samo tiranija moćnih nad nemoćnima.”
Još osuda
Bolest dobrovoljke potaknuta cjepivom dogodila se tri dana nakon što su tri sydneyjska nadbiskupa pisala australskom premijeru Scottu Morrisonu, osuđujući to što je njihova zemlja odabrala oksfordsko cjepivo, i upozoravajući da ono ne smije postati obvezno.
Katolički nadbiskup Anthony Fisher, anglikanski nadbiskup Glenn Davies i grčki pravoslavni nadbiskup Makarios osudili su vladu jer je izabrala „osloniti se na cjepivo u kojem se koristi stanična linija (HEK-293), uzgojena iz dobrovoljno pobačenog ljudskog fetusa.”
Australija se odlučila za pobačajem okaljano oksfordsko cjepivo unatoč tome što je Svjetska zdravstvena organizacija identificirala 167 kandidata za cjepivo protiv wuhanskog virusa – od kojih je 29 već u procesu kliničke procjene, žale se crkveni dostojanstvenici u pismu datiranom 20. kolovoza.
„Budući da se provode mnoga druga testiranja cjepiva koja je uključuju korištenje moralno kompromitiranih ljudskih staničnih linija”, nadbiskupi zahtijevaju jamstvo da „korištenje cjepiva protiv COVID-19 iz AstraZenece/Sveučilišta Oxford neće ni u kojem smislu biti obvezno.
Ne samo da je tijelo jedne male djevojčice rastrgano, nego i sama Crkva može biti rastrgana. Tweet
Crkveni dostojanstvenici također su zatražili od vlade da „osigura da će etički nekontroverzno alternativno cjepivo biti dostupno u Australiji ako ga se napravi”, i da se nikog neće prisiljavati da koristi ili propiše „etički okaljano” cjepivo u suprotnosti „sa svojom savjesti, vjerskim ili moralnim uvjerenjima”.
U međuvremenu je istaknuti australski imam, pozivajući se na prigovore nadbiskupa, prekorio druge muslimane zbog odbijanja da se suprotstave oksfordskom cjepivu.
„Katolici su se jasno usprotivili ovome jer znaju da je to haram (zabranjeno). To je nezakonito, a vi se slažete s vladom”, kaže imam Sufyaan Khalifa u videu naslovljenom „Poruka australskim muslimanima – Ustajte: slijedite Prorokov put”.
„Sram neka bude onih muslimana koji opravdavaju korištenje tog cjepiva”, rekao je Khalifa.
Papa Franjo i dalje ne progovara o korištenju tkiva pobačene djece u cjepivu protiv wuhanskog virusa.
‘Moralni raskol’ u Crkvi
Donnelly je požalio kako engleski biskupi, za razliku od svoje australske subraće, nisu prepoznali „nemoralnost svake koristi od dijelova tijela žrtve umorstva”.
Đakon je nastavio o moralnom raskolu u Katoličkoj Crkvi:
„Došli smo do tragične situacije, gdje su australski i engleski biskupi podijeljeni oko nečeg tako temeljnog kao što je moralnost svetosti života. Taj raskol između dvaju episkopata možemo gledati kao plod toga što je papa Franjo poticao nacionalne ‘crkve’ da uvode različite moralne pozicije u ime ‘sinodalnosti’ i ‘inkulturiranja’.
„Ne samo da je tijelo jedne male djevojčice rastrgano, nego i sama Crkva može biti rastrgana”, požalio se Donnelly.
Ići protiv etike često znači ići protiv prirode, i zato loše reakcije nisu iznenađenje. Tweet
U kolovozu su biskupi Engleske i Walesa rekli katolicima da imaju „dužnost prima facie (na prvi pogled) cijepiti se”, naročito u slučaju wuhanskog virusa – čak i ako je cjepivo protiv COVID-a-19 razvijeno korištenjem tkiva pobačenih fetusa, izvještava Church Militant.
‘Loša reakcija nije iznenađenje’
U razgovoru za Church Militant talijanski epidemiolog Paolo Gulisano rekao je da je „vrlo ozbiljna reakcija” na cjepivo od tkiva pobačenog fetusa „jedan od mnogih problema u vezi i sa znanošću i s etikom budući da se radi o tom tipu cjepiva – baziranom na ljudskom tkivu, a ne na drugim materijalima.”
Dr. Gulisano problem je nazvao „biološkim i etičkim”, naglašavajući da „etika često bude u pravu, i kad ona aktivira određene alarme, čini to s iznimno dobro utemeljenim razlozima.”
„Korištenje ljudskog materijala dobivenog iz pobačaja ne samo da je užasno samo po sebi, nego i zbog poruke koju šalje – da je pobačaj dobra stvar. Naravno, osim toga što se radi o makijavelističkoj ideji da cilj opravdava sredstvo”, komentirao je nekadašnji profesor povijesti medicine na Sveučilištu Milano-Bicocca.
„Ići protiv etike često znači ići i protiv prirode, i zato loše reakcije nisu iznenađenje – pojavljivale su se i s drugim cjepivima, poput onih protiv ospica, zaušnjaka i vodenih kozica. To je još jedan razlog da uzmemo u obzir etičke prigovore ovom cjepivu”, naglasio je profesor Gulisano.
Već prije papa Franjo je upozorio na „nacionalizam kod cjepiva”, govoreći da bi bilo žalosno ako bi bogati narodi imali prioritet za cjepivo protiv COVID-a-19, ili „ako cjepivo postane vlasništvo ovog ili onog naroda – ako ne bude univerzalno i za sve.”